אם פעם היכולת לעשות שימוש באמצעי התקשורת הייתה שמורה לעיתונאים, עורכים ומוציאים לאור –  ולכן גם הסיכונים הכרוכים בפרסום לשון הרע היו סיכונים שעמדו בעיקר לפתחם של אלה, הרי שכיום כל אחד מאיתנו שיש לו חשבון בפייסבוק, מחזיק באופן פוטנציאלי יותר כוח פרסום מאשר אי פעם היה לכל עיתונאי במדיה הכתובת והאלקטרונית ובצדו את הסיכון גדול לאין שיעור מזה שהיה לאלה, כל שהדברים נוגעים לתביעות לשון אגב פרסומים הנעשים בפייסבוק.        

כבר נקבע בפסיקות בתי המשפט כי פרסום לשון הרע בפייסבוק הוא פרסום לשון הרע לכל דבר ועניין. בתי המשפט רואים בפייסבוק "פרסום" כמשמעו בחוק איסור לשון הרע, רק שלהבדיל מפרסום בעיתון הכורך בחובו את אחריות העורך והמו"ל ולעיתים גם את אחריות המדפיס והמפיץ, פרסום לשון הרע בפייסבוק הוא יותר מסוכן גם משום שהמפרסם בפייסבוק נושא בחובת הפיצוי בלשון הרע לבדו.

רשת הפייסבוק נחשבת ל"מסוכנת, יותר ככלי תקשורת בכל מה שקשור בתביעות לשון הרע, שכן מדובר ברשת חברתית הנצפית בכל מקום ומכול מקום ולכן עלולה לגרור הגשת תביעות כמעט בכל מקום בעולם. יתרונה הבולט של הרשת – היכולת להגיע להיקף גדול מאוד של אנשים, בפרקי זמן של דקות ספורות, הופך לאחד הסיכונים החמורים ביותר בתביעות לשון הרע בפייסבוק – שכן היקף הנזק הנגרם בנסיבות מסוג זה גדול לאין ערוך מכל אמצעי תקשרת אחר.

פרסומים הנעשים בחשבונות פייסבוק יעודיים והמגיעים לקבוצות הרלוונטיות ביותר למושא הפרסום בהם אף הם מגדילים את פוטנציאל הנזק שעלול להיגרם מהן. כך לדוגמא ביקורת על איש מקצוע שהייתה מפורסמת פעם בעיתון והגיע לציבור בלתי מובחן של אנשים וכיום, יכולה להגיע בדיוק למי שיכולים היו להיות לקוחותיו ולא יהיו יותר בעקבות הפרסום.

אם בתחילה נטו בתי המשפט להתייחס רק לפוסטים כאל פרסומים ולחייב את כתוביהם בלבד, הרי שכיום כבר נתנו פסקי דין בקשר עם תגובות בפייסבוק, עם שיתוף של פרסומים וצילומים שעשו אחרים, ואפילו בקשר עם הודעות פרטיות שהועברו ברשת הפייסבוק.  

מאידך – פרסום  לשון הרע בפייסבוק נתפס על ידי בתי המשפט פחות חמור מפרסום  לשון הרע במסגרת עיתונאית מקובלת שכן הרשת נתפסת כמדיה חברתית והנכתב בה נתפס ברוב המקרים כתחלופת דעות של אנשי מהשורה, להבדיל מ"תחקירים עיתונאיים" ולכן כפלטפורמה שאין לייחס לה בדיקה רצינית ומעמיקה של דברים, שהקורא מתרשם ממנו ומתייחס אליו בהתאם. 

פרסומים עובדתיים שקריים עדין יזכו ליחס דומה לכל פרסום אחר ואולם פרסום של דעות ברשת הפייסבוק נתפס כיותר לגיטימי ומקובל, ופחות כמושא לתביעות לשון הרע. פרסום בפייסבוק נחשב גם כפרסום חולף שכן הוא יעלם בדרך כלל בתוך שעות ספורות בין שאר הדברים המועלים ברשת, ואינו פרסום הנשאר לתמיד כגון ספר.

אם הוגשה כנגדך תביעת לשון הרע על פוסט ברשת הפייסבוק או שברצונך להגיש תביעה כזאת חשוב מאוד להתייעץ עם עורך דין לשון הרע המומחה בתחום במטרה לייצר את האפשרות הנוחה ביותר להתגונן / לתבוע.